Po raz kolejny mamy zaszczyt zaprosić Państwa na wyjątkowe i niezapomniane chwile z aktorami polskiego kina.

W tym roku w ramach Festiwalu Aktorstwa Filmowego do Siechnic zawitają: Robert Gonera, Piotr Machalica, Joanna Szczepkowska i Zbigniew Zamachowski.
Spotkania i spektakle odbywać się będą w Hali sportowej w Siechnicach, ul. Ks.Anny z Przemyślidów 6.
Bilety do nabycia w Centrum Kultury oraz online

 

Festiwal Aktorstwa Filmowego im. Tadeusza Szymkowa odbywa się pod patronatem Marszałka Województwa Dolnośląskiego od 2013 roku we Wrocławiu oraz wybranych miastach regionu. Festiwal jest hołdem przyjaciół dla Tadeusza Szymkowa, który przez lata związany był z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Zmarł w styczniu 2009 roku w wieku 50 lat.
 
Co roku podczas FAF statuetkami Platynowego Szczeniaka uhonorowani zostają najwybitniejsi aktorzy. Do tej pory wyróżnienie otrzymali: Katarzyna Figura, Jan Nowicki, Krystyna Janda, Daniel Olbrychski, a w 2014 roku Beata Tyszkiewicz i Marek Kondrat. W konkursie o Złote Szczeniaki jurorzy ( aktorzy ) wyłaniają najlepsze role pierwszo i drugoplanowe w filmach fabularnych powstałych w ciągu ostatniego roku.
 
Festiwal Aktorstwa Filmowego im. Tadeusza Szymkowa to również wyjątkową okazją do spotkania i porozmawiania z największymi gwiazdami polskiego kina. W czasie FAF codziennie odbywają się spotkania z aktorami połączone z prelekcjami znawców kina i seansami.

Robert Gonera Czyta Dzieciom
To wyjątkowa okazja na spotkanie z aktorem polskiego kina i jednocześnie posłuchanie bajek w aktorskim wykonaniu.
Wspólnie z aktorem czyta Barbara Kosterska, Sekretarz Gminy Siechnice.

20/10/2019 g.11:00

Bilety: 15 pln / os.

 

Robert Gonera, polski aktor młodego pokolenia, ukończył Wydział Aktorski PWST we Wrocławiu, gdzie obecnie należy do kadry pedagogicznej uczelni. Następnie związał się z wrocławskim Teatrem Polskim, gdzie występował między innymi w „Damie z Jednorożcem” w reżyserii Krystiana Lupy, „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta i w tytułowej roli w „Romeo i Julii”, spektaklu reżyserowanym przez Tadeusza Bradeckiego. Na ekranie aktor zadebiutował w niewielkiej roli w „Marcowych migdałach” (1989) Radosława Piwowarskiego. W swoich następnych dwóch filmach, zarówno w „Zakładzie” (1990) Teresy Kotlarczyk, jak i w filmie Wojciecha Wójcika „Trzy dni bez wyroku” (1991) aktor wystąpił w roli jednego z wychowanków zakładu poprawczego. Natomiast w „Samowolce” (1993) Feliksa Falka zagrał Kowalskiego, poborowego, który przeciwstawia się grupie żołnierzy terroryzujących resztę koszarowych nowicjuszy. W 1996 roku aktor nawiązał współpracę z reżyserem Krzysztofem Krauze, który powierzył mu rolę operatora telewizyjnego Witka w filmie sensacyjnym „Gry uliczne”, opowiadającym o reporterach wplątujących się w polityczne układy, a tym samym w kryminalny półświatek w fabule łączącej fakty z fikcją. Kolejny film reżysera, oparty na autentycznych wydarzeniach „Dług” (1999), okazał się niezaprzeczalnie największym dotychczasowym sukcesem Roberta Gonery. Za rolę młodego biznesmena, który decyduje się na makabryczne i ostateczne zlikwidowanie fikcyjnego „długu” uhonorowano aktora na FPFF w Gdyni, otrzymał też Polskiego Orła 2000 dla najlepszego aktora. Robert Gonera zamierzał zostać reżyserem. Miał okazję po części spełnić się w tej roli na planie filmu Bogusława Lindy „Sezon na leszcza” (2000), gdzie pełnił obowiązki drugiego reżysera. Uczestniczył także w niezależnym projekcie studentów wrocławskiej PWST, thrillerze science-fiction „Arche” w reżyserii Grzegorza Auguścika, a w telewizji występuje w serialu „M jak miłość”. Robert Gonera znalazł się również wśród gwiazdorskiej obsady „Przedwiośnia” (2000) Filipa Bajona, obok Mateusza Damięckiego, Krystyny Jandy, Janusza Gajosa i Daniela Olbrychskiego. 

Zdjęcie: viva.pl

Tekst: filmweb.pl

Więcej informacji TUTAJ

FAF  w Siechnicach  20/10/2019  g.11:00  Robert Gonera  CZYTA DZIECIOM

Recital „Nie tylko o miłości”. Recital autorski Zbigniewa Zamachowskiego, aktora teatralnego i filmowego – to spotkanie z piosenką aktorską w znakomitej interpretacji. Talent muzyczny aktora wraz z perfekcyjną techniką i kulturą wokalną sprawiają, że wykonywane piosenki na długo zostają w pamięci.
W koncercie znajdują się utwory autorskie Zbigniewa Zamachowskiego (między innymi „Credo życiowe”, „W małym miasteczku”), oraz oryginalne interpretacje piosenek znanych twórców: Wasowskiego, Przybory, Młynarskiego, Korcza, Nohavicy, Dębskiego, Satanowskiego, Stachury, Bukartyka i wielu innych. Wykonawca śpiewa również utwory pochodzące z przedstawienia Teatru Syrena – „Zamach na MoCarta”, a więc przede wszystkim przebój radiowej „Trójki” – „Kobiety jak te kwiaty”.
Panu Zbigniewowi towarzyszy w programie pianista, kompozytor i aranżer – Roman Hudaszek.

20/10/2019 g.18:00

Bilety: 45 pln /os.

Zbigniew Zamachowski – utalentowany aktor, autor muzyki i tekstów piosenek. Jest absolwentem technikum ekonomicznego i szkoły muzycznej, w 1985 roku ukończył Wydział Aktorski PWSFiT w Łodzi. Jeden z najpopularniejszych aktorów swojego pokolenia. Grał między innymi w filmach Kazimierza Kutza („Pułkownik Kwiatkowski”, „Zawrócony”, „Sława i chwała”), Krzysztofa Kieślowskiego („Dekalog 10”, „Trzy kolory: Biały”) oraz Andrzeja Wajdy, Jacka Borowskiego, Macieja Wojtyszki, Filipa Bajona i Wojciecha Marczewskiego. Jego debiut w filmie to wspaniała rola Ryśka w „Wielkiej majówce” Krzysztofa Regulskiego z 1981 roku. Jest laureatem licznych nagród, zarówno polskich ( Wiktory’93 i ’96, Złota Kaczka’93, Nagroda Bardiniego’97) jak i zagranicznych. W latach 1985-97 występował w Teatrze Studio w Warszawie. Obecnie pracuje w Teatrze Narodowym.

Zdjęcie: viva.pl

Tekst: filmweb.pl

Więcej informacji TUTAJ

FAF  w  Siechnicach 20/10/2019  g.18:00  Zbigniew Zamachowski RECITAL

„Goła Baba” – Monodram a raczej „monokomedia” napisana przez Joannę Szczepkowską grana jest od 1997 roku na scenach całej Polski, i w wielu innych krajach. Aktorka gra dwie zupełnie różne kobiety rywalizujące ze sobą jako artystki. Każda z nich rozumie swój zawód inaczej – jedna , idealistka, uprawia sztukę „nieskażoną”, czyli koncert gry na ciszy, wymagający specjalnego stanu ducha publiczności, druga to uosobienie szmiry i bezczelności a jej „sztuka” toprymitywne dowcipy i beznadziejny, pośpieszny streaptease. Obie nawiązują kontakt z publicznością, która nie może pozostać bierna. Spektakl dzieje się tu i teraz, publiczność jest istotnym bohaterem, przez co każde przedstawienie nabiera innego wymiaru. Niespodziewana pointa sztuki stawia widza przed pytaniem czy to z czego się zaśmiewał nie jest też ludzkim dramatem.
Cytaty z książki „Goła Baba” Joanny Szczepkowskiej:
Aktorka grająca Kobietę z Parasolką nie powinna zrażać się narastającym zniecierpliwieniem widowni. I tym ,ze pogłębia się podział widzów: jedni dostrzegają w tym co słyszą coś zabawnego inni uważają to za skandaliczny bełkot. Ani tym, ze po kilkunastu minutach ktoś wstanie i wyjdzie trzasnąwszy drzwiami. Każde takie zachowanie powinno zostać przez Kobietę z Parasolką przyjęte z pokorą. Aktorka grająca Kobietę z Parasolką nie powinna ukrywać strachu przed publicznością. To nic nie da. Są za blisko.
Goła Baba powinna reagować na każdy przejaw życia widowni. W wypadku dźwięku czyjejś komórki należy zachęcać widza do rozmowy. Aktorka może uciekać się do wszelkich środków dostępnych w najgorszych chałturach. Nie należy jednak przekraczać linii sceny.
Goła Baba jest otyłą kobietą, zwyczajną, taką jakie widzi się na przystankach tramwajowych. Prostacka ale szczera, odważna i radosna. Mówi szybko jakby się spieszyła na następny występ, głośno nawet wrzaskliwie ale serdecznie. Śmieje się często i zaraźliwie.

21/10/2019 g.12:00

Bilety: 15 pln /os.

Joanna Szczepkowska – aktorka, pisarka, poetka i felietonistka. Urodzona w 1953 r w Warszawie. Wielokrotnie nagradzana za dokonania aktorskie , wykonawczyni wielu ról szekspirowskich , autorka m. in. opowiadań „ Fragmenty z życia lustra” , sagi rodzinnej „ Kto ty jesteś” , poezji „Ludzie ulicy i inne owoce miłości” , sztuk teatralnych – „Goła baba” ,„ADHD i inne cudowne zjawiska” , „Pelcia czyli jak żyć, żeby nie odnieść sukcesu”. Od 1999 roku publikuje felietony na które złożyło się kilka zbiorów m. in „ Piasek ze szkła” i „ Jak wyprostować koło”. W 1989 roku zasłynęła niespodziewanym ogłoszeniem „ końca komunizmu” w trakcie wywiadu jaki przeprowadzała z nią dziennikarka telewizji publicznej. Za działalność konspiracyjną i patriotyczną została nagrodzona Krzyżem Kawalerskm i Orderu Odrodzenia Polski i Srebrnym Krzyżem Zasługi. Kontrowersje wokół jej publicystyki odbiły się szerokim echem w polskiej debacie publicznej a także na jej życiu artystycznym. Malarstwo z wykorzystaniem współczesnych technik wydaje się kolejnym etapem jej poszukiwań.

Zdjęcie: filmweb.pl

Tekst: joannaszczepkowska.pl/

Więcej informacji TUTAJ

FAF  w  Siechnicach  21/10/2019  g.12:00  Joanna Szczepkowska  MONOGRAM

KOFTA RECITAL Piotra Machalicy
Kierownictwo muzyczne, fortepian i aranżacje: Wojciech Borkowski
Po udanych projektach poświęconych Wojciechowi Młynarskiemu i Janowi Wołkowi, Piotr Machalica zmierzy się z twórczością kolejnego wybitnego polskiego poety – Jonasza Kofty. Fascynacja Piotra Machalicy twórczością Jonasza Kofty i współpraca z doskonałym kompozytorem, aranżerem i akompaniatorem Wojciechem Borkowskim sprawiła, że usłyszycie Państwo dojrzały, nienachalny, melancholijny i zabawny koncert. Ciepły głos aktora, przemyślane interpretacje i ciekawe aranżacje wybrzmią w takich utworach jak np. „Pamiętajcie o ogrodach”, „Jakoś leci”, „Niedomówienie”, „Jej portret”, „Podróżą każda miłość jest” czy „Wakacje z blondynką”.

„W czterech spektaklach, nad którymi pracowałam przed laty – „Zimy żal”, „Big Zbig Show”, „Zimy żal”, „Młynarski – trzy elementy” – występował Piotr. Bez niego te przedstawienia byłyby inne. Był doskonały. Często słyszałam od ludzi, którzy znali go tylko ze sceny „jaki to musi być ciepły człowiek! Chciałoby się do niego przytulić!”. Bo Piotr ma ciepło w głosie i w uśmiechu. I ogrzewa nas nimi. Jak stary kaflowy piec. A to w dzisiejszych czasach – unikat! Warto także przytulić się do tych pięknych piosenek. Ja już to zrobiłam i nie żałuję!” Magda Umer

21/10/2019 g.18:00

Bilety: 45 pln / os.

Piotr Machalica – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie. Po studiach związał się z Teatrem Powszechnym w Warszawie, którego aktorem był przez kolejne dwadzieścia pięć lat. Na deskach tego teatru stworzył kreacje w kilkudziesięciu inscenizacjach, m.in. w „Medei” Eurypidesa w reż. Zygmunta Hübnera, „Trzech siostrach” Antoniego Czechowa w reż. Agnieszki Glińskiej czy „Królu Learze” Williama Szekspira w reż. Piotra Cieplaka.

Grał również w warszawskich teatrach „Scena Prezentacje”, Ochoty, Rampa, Ateneum, Studio Buffo, Komedia, Nowym, Roma, Syrena, Na Woli, Bajka, Teatrze Narodowym, Mazowieckim Teatrze Muzycznym Operetka oraz poznańskich Teatrze Nowym i Scena na Piętrze, Teatrze Rozrywki (Chorzów), Teatrze Buckleina (Kraków) Teatrze Polskim „ZASP” (Londyn), Teatrze Nowym (Poznań), Teatrze Piosenki (Wrocław).
Od 2006 r. pełni funkcję dyrektora ds. artystycznych Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie.

W częstochowskim Teatrze zagrał w spektaklach: „Sammy” Kena Hughesa (monodram) w reż. Anny Kekuś-Poks, „Trzy siostry” Antoniego Czechowa w reż. Julii Wernio, „Do dna” Ludmiły Pietruszewskiej w reż. Andre Hübnera-Ochodlo, „Mieszczanin szlachcicem” Moliera w reż. Waldemara Śmigasiewicza, „Tacy duzi chłopcy” (piosenki Jana Wołka) w swojej reżyserii.

Obecnie w Teatrze im. Adama Mickiewicza gra w spektaklach: „Hamlet” W. Szekspira w reż. Andre Hübnera-Ochodlo, „TANGO FM” w reż. Jacka Bończyka, „Hemar w chmurach. Kabaret” (w swojej reżyserii); „Stachura” w reż. Roberta Dorosławskiego, „Miłość i polityka” w reż. Jerzego Bończaka. W 2015 roku wyreżyserował sztukę Yasminy Rezy „Życie. Trzy wersje”.

Jednocześnie Piotr Machalica od lat współpracuje z teatrami warszawskimi. W Teatrze Polonia zagrał w spektaklach „Bóg” Woody’ego Allena w reż. Krystyny Jandy (2009), „Krzysztof M. Hipnoza” w reż. Krzysztofa Materny (2009), „Zmierzch długiego dnia” Eugene’a O’Neila w reż. Krystyny Jandy. W OCH-Teatrze zagrał w „Koza albo kim jest Sylwia?” Edwarda Albee w reż. Kasi Adamik i Olgi Hajdas, „Takich dużych chłopcach” Jana Wołka w swojej reżyserii, obecnie gra w „Weekendzie z R.” Robina Hawdona i „Przedstawieniu świątecznym w Szpitalu św. Andrzeja” Raya Cooneya w reż. Krystyny Jandy. Nowa premiera planowana jest na luty 2018.
Od 2015 roku współpracuje z Teatrem 6. Piętro. Śpiewa w spektaklu „Młynarski obowiązkowo!” w reż. Jacka Bończyka i gra w „Wujaszku Wani” Antoniego Czechowa w reż. Andrzeja Bubienia (premiera 21. listopada 2015).

Niemal od początku kariery Piotr Machalica śpiewa i koncertuje. Zasłynął doskonałymi interpretacji piosenek m.in. Bułata Okudżawy, Georgesa Brassensa, Jana Wołka, Wojciecha Młynarskiego, czy Kabaretu Starszych Panów („Big Zbig Show”, „Zimy żal”).
W 2002 roku w serii „Złota kolekcja” Polskiego Radia ukazała się pierwsza płyta aktora pt. „Brassens i Okudżawa”. Dekadę później pojawiła się druga – „Moje chmury płyną nisko”. Trzecie wydawnictwo muzyczne aktora to płyta „Piaskownica” (2015). Składają się na nią wyłącznie premierowe utwory napisane specjalnie dla Piotra Machalicy (muz. J. Satanowski, W. Borkowski, J. Grzywacz, J. Strobel, sł. Jan Wołek).

Na dużym ekranie aktor zadebiutował jeszcze jako student rolą w filmie „Rycerz”w reż. Lecha Majewskiego. Zagrał m.in. w „Krótkim filmie o miłości” Krzysztofa Kieślowskiego, „Złocie dezerterów” Janusza Majewskiego, „Dniu świra” i „Wszyscy jesteśmy Chrystusami” Marka Koterskiego, „Zabij mnie glino” (Nagroda Szefa Kinematografii za twórczość filmową w dziedzinie filmu fabularnego 1987) w reż. Jacka Bromskiego.
Zagrał w sześćdziesięciu pięciu spektaklach Teatru Telewizji (m.in. „Święty Eksperyment” w reż. Andrzeja Chrzanowskiego, „ Elżbieta, Królowa Anglii” i, „Sokół Maltański” w reż. Laco Adamika ), a także licznych produkcjach telewizyjnych (m.in. „DEKALOG IX” Krzysztofa Kieślowskiego, „Ekstradycja” w reż. Wojciecha Wójcika, ”Kameleon” w reż. Janusza Kijowskiego).

W 2016 wraz z muzykami, którzy towarzyszą mu od lat w różnych projektach Piotr Machalica rozpoczął przygotowania do nowego koncertu, który zatytułował później „Mój ulubiony Młynarski na gitary, trąbkę i akordeonik”. Oprócz Krzysztofa Niedźwieckiego (gitara) i Michała Walczaka (gitara, aranżacje), do współpracy zaproszony został Paweł Surman (trąbka, akordeon, instrumenty perkusyjne). Koncert przedpremierowo został zagrany 08.03.2017. Premiera warszawska odbyła się w OCH-Teatrze 15.05.2017.

Zdjęcie i tekst: https://www.facebook.com/piotrmachalicanazywo/

Więcej informacji TUTAJ

FAF  w  Siechnicach  21/10/2019  g.18:00  Piotr Machcalica RECITAL